úterý 8. dubna 2008

OBŠOURNÍK ?

Kdo je to vlastně ten "Obšourník" ?

...zeptala se máti, když uslyšela tento, jak bych tak řek, pseudonym a zatvářila se odměřeně. "Je to člověk, který se obšourává", usoudil jsem z významu slova a podal tak, dle mého, uspokojivou odpověď .
"Mě se to spíš zdá, jako nějakej sexuální deviant, nebo proutník ", odvětila a dala mně tak další impulz k pozastavení-se nad významem tohoto výrazu.
Sedl jsem na net a naťukal do klávesnice obšourník. V podstatě je jedno, ve kterým vyhledavači ..., neboť vždy se objevilo přibližně to stejné.
V 90 % byl význam jednoznačný, člověk neoblíbený, úlisný, vlezlý, ten, co někde vočumuje....
.....obšourník se vyskytuje ve většině případů ve spojitosti se slovy jako - nějaký, starý, obyčejný, oslintaný, obstarožní, oblezlý, prasák, a pod.
Jako nejlepší se mně jeví husto hustá hláška, cituji...
..obšournik jeden neukájenéj, úlisnej ještě k tomu s hučákem v uchu neumytém třmínku zabředlým humusem, co prudil všechny týpky poflakující se na nádraží ...
Takže co dál, bude třeba doplnit další informace...
Na diskusi s lingvistickým zaměřením jsem se po chvíli pátrání dozvěděl, že obšourník ve významu sexuálním je používán až v posledních desetiletích, dříve byl za obšourníka považován pouze ...

...obecně vlezlý člověk... a takže to docela sedí, ne ???

Br. Obš. Tr.

1 komentář:

Obsournik řekl(a)...

pro obšourníka obecnýho to platí,ale obšourník 'bíker'když nedojede na předem smluvenou denní metu,tak to nevadí,páč se láčo obšourá kolem a vuubec to nevadí!!
hahaha-jen tak-Bury